Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Filiala Hunedoara




 

  


 

Un nou acord de cooperare între Fundația IFRS și Banca Mondială pentru sprijinirea economiilor în curs de dezvoltare

Fundația IFRS a anunțat încheierea unui nou acord de cooperare cu Banca Mondială în vederea sprijinirii economiilor în curs de dezvoltare pe parcursul procesului de implementare a standardelor IFRS®. Acordul reflectă convingerea celor două organizații că transparenţa, responsabilitatea și eficiența care rezultă din adoptarea standardelor IFRS au un rol esențial în atragerea investițiilor externe, în susținerea dezvoltării economice și, în cele din urmă, în diminuarea sărăciei.

O declarație din partea președintelui administratorilor Fundației IFRS subliniază obiectivul central al acestei inițiative:

În ultimii ani, am putut vedea că numeroase economii în curs de dezvoltare adoptă standardele IFRS. Totuși, multe dintre aceste țări au nevoie de mai mult sprijin în adoptarea standardelor IFRS sau la implementarea celor mai importante modificări ale acestor standarde. Consolidarea cooperării cu Banca Mondială este o cale evidentă de realizare a acestui obiectiv și suntem recunoscători partenerului nostru pentru susținerea activă și angajamentul total pentru succesul acestei inițiative comune.

Așa cum se declară și în introducerea Acordului, direcțiile de cooperare includ:

  • Promovarea standardelor IFRS și a IFRS pentru IMM ca etaloane internaționale,
  • Dezvoltarea capacității de implementare a standardelor IFRS,
  • O mai mare implicare în elaborarea standardelor.

Pentru a consulta comunicatul de presă și Acordul de cooperare, vă invităm să vizitați pagina web a Fundației IFRS.

 


 

IFRS 17 – Un nou standard pentru contractile de asigurări emis de IASB

Consiliul pentru Standarde Internaționale de Contabilitate (IASB) a emis recent standardul IFRS 17 Contracte de asigurare care va veni să înlocuiască IFRS 4 Contracte de asigurare începând cu anul 2021. Noul Standard va permite investitorilor din întreaga lume să cunoască mai bine performanța financiară și poziția financiară a asiguratorilor, având o perspectivă mai bună asupra riscurilor la care sunt expuși aceștia din urmă.

IASB a emis și mai multe materiale însoțitoare, inclusiv documentul Analiza efectelor care prezintă costurile și beneficiile preconizate ale noului Standard. Cel mai semnificativ efect pozitiv va fi faptul că noul standard va impune o contabilizare mai consecventă a contractelor de asigurare care va înlocui diversitatea de metode diferite utilizate în prezent.

Mai multe informații despre emiterea standardului IFRS 17 și alte materiale relevante pot fi consultate pe pagina IFRS dedicată.

 

 

 


 

Consilier învătământ în cadrul Aparatului Central al CECCAR

Condiţiile generale pentru persoana care de participă la concurs:

  1. are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
  2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  4. are capacitate deplină de exerciţiu;
  5. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  6. îndeplineşte condiţiile de studii şi, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului;
  7. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.

Condiţii specifice și cerințe de participare la concurs:

  • studii superioare economice şi experienţă de minim 2 ani,
  • capacitate de analiză şi sinteză,
  • abilitati excelente de organizare, prioritizare şi comunicare,
  • atent la detalii, minutios, perseverant și rezistent la stres,
  • cunostinte bune Microsoft Office, in mod special Excel.

Concursul se desfăşoară la sediul Aparatului Central din localitatea București, str Intrarea Pielari nr 1, sectorul 4 București ,după cum urmează :

  • dosarele de înscriere se vor depune în perioada 09.05.2016 până la data 15.05.2017 inclusiv, după următorul program: de luni până vineri între orele 08,00-16,00 la sediul CECCAR;
  • rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afișează la sediul Aparatului Central și pe pagina de internet, la expirarea termenului de depunere a dosarelor de concurs;
  • proba scrisă are loc în data de 17.05.2017 ora 11,00;
  • proba de verificare a abilităților  de utilizare a calculatorului  are loc în data de 17.05.2017 ora 13,00
  • susținerea interviului are loc la data de 17.05.2017 orele 14;
  • comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se face prin specificarea menţiunii «admis» sau «respins» prin afişare la sediul CECCAR şi pe pagina de internet a Corpului.

Acte necesare pentru dosarul de înscriere la concurs:

1. cerere de înscriere la concurs

2. CV- ul semnat pe fiecare pagina;

3. copia actului de identitate ;

4. copiile diplomelor de studii şi a altor acte care să ateste efectuarea unor specializări;

5. copia carnetului de muncă sau, dupa caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării postului (conform Ordinului ANFP nr. 192/2013 pentru aprobarea formatului standard al adeverinţei care atestă vechimea în muncă şi vechimea în specialitatea studiilor);

6. cazierul judiciar;

7. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate (adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice).

BIBLIOGRAFIE

  1. Ordonanța Guvernului nr. 65/19 august 1994 privind organizarea activității de expertiză contabilă și a contabililor autorizați, republicată;
  2. Regulamentul de Organizare și Funcționare a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, republicat;
  3. Regulamentul privind accesul la profesia de expert contabil şi de contabil autorizat);
  4. Regulamentul privind efectuarea stagiului şi examenul de aptitudini în vederea accesului la calitatea de expert contabil şi de contabil autorizat;
  5. Programul Naţional de Dezvoltare Profesională Continuă,

 

 


 

CECCAR si BURSA DE VALORI Bucuresti sustin educatia financiara

O bază solidă de cunoștințe financiare atribuie populației șansele schimbării în bine a mentalității și a nivelului de trai. De la înțelegerea circuitului banilor în economie, la gestionarea corectă a bugetului personal și chiar până la cunoașterea modalităților de economisire/investire, toate acestea constituie piloni ai educației financiare.

Și tocmai pentru că înțelegem nevoia răspândirii educației financiare în rândul populației, noi, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, susținem, în calitate de partener, proiectul de instituire a Zilei Naționale a Investițiilor, inițiat de Bursa de Valori București.

Detalii suplimentare și înscrieri la adresa www.primainvestitie.ro

 

 

 

 

 


 

Forumul Strategic al Profesiei Contabile 2017

Institutul Contabililor Autorizați din Anglia și Țara Galilor (ICAEW) a găzduit în cooperare cu Institutul Contabililor Publici Autorizați din Cipru (ICPAC), ediția 2017 a Forumului Strategic al Profesiei Contabile (APSF) în data de 4 mai, la Nicosia (Cipru).

Forumul din acest an, la care CECCAR a fost reprezentant de Directorul său General, a abordat o serie de subiecte de mare interes în cadrul mai multor sesiuni de dezbatere care au reunit reprezentanți ai ICPAC, ai ICAEW, specialiști din administrația publică și părți interesate din sectorul privat:

  • Strategiile Organizațiilor Profesionale Contabile (PAO) în urma implementării reformei auditului în Uniunea Europeană
  • Noi oportunități pentru PAO în sectorul serviciilor contabile și fiscale, al combaterii spălării banilor și corupției, precum și în sectorul serviciilor financiare
  • Tehnologia: ce pot și ce trebuie să facă PAO pentru membrii lor
  • Întreprinderile, organismele de reglementare și profesia: obiective și perspective complementare

Agenda integrală a evenimentului poate fi consultată aici.

Despre Forumul Strategic al Profesiei Contabile

APSF a fost lansat inițial de ICAEW ca urmare a discuțiilor cu organizațiile profesionale contabile (PAO) din Europa Centrală, de Est și de Sud-est cu scopul de a identifica provocări comune și un interes reciproc vizavi de schimbul de experiență și dezvoltarea unei gândiri strategice.

APSF încurajează planificarea și inovarea strategică pro-activă printre organizațiile profesionale contabile astfel încât acestea să continue să fie relevante și să contribuie la nevoile pieței și la interesul public. Forumul se bazează pe o abordare de tip parteneriat și se reunește anual  cu ocazia unui eveniment organizat de ICAEW împreună cu un organism profesional contabil gazdă.

 

 


 

Raport privind adoptarea raportării integrate

Asociația Contabililor Autorizați din Marea Britanie (ACCA) a publicat recent un raport pe tema Raportării Integrate (IR) Perspective asupra raportării integrate care se bazează pe 41 de rapoarte corporatiste din întreaga lume.

Raportul evidențiază beneficiile adoptării raportării integrate: o gândire și un management mai bine integrate, o mai mare claritate asupra afacerii și performanței, o mai bună reputație corporatistă și o relație mai strânsă cu părțile interesate, o raportare mai eficientă, un angajament al personalului și marje brute îmbunătățite. În același timp, documentul identifică arii unde raportarea integrată ar putea fi îmbunătățită, printre care: crearea de valoare, conectivitatea, definirea parametrilor de performanță, pragul de semnificaţie, caracterul concis, fiabilitatea și exhaustivitatea.

Articolul complet dedicat acestui subiect poate fi vizualizat aici, iar raportul ACCA poate fi descărcat pe pagina web a Asociației.


Raportul Fundației IFRS și planurile pentru viitor

Fundația IFRS a publicat recent raportul său anual pe anul 2016 (O mai bună comunicare în raportarea financiară) care prezintă și perspective asupra tendințelor urmate în acest an de standardele globale. Raportul prezintă, de asemenea, cele mai importante proiecte care urmează a fi finalizate de către IASB, în special standardul privind contabilitatea contractelor de asigurare și un Cadrul general conceptual revizuit. Pe lângă standardul mult anticipat privind asigurările, IASB vine să asiste companiile care se pregătesc pentru aplicarea standardului privind contabilitatea contractelor de leasing care a fost introdus anul trecut de IASB împreună cu Consiliul pentru Standarde de Contabilitate Financiară (FASB), standard care va intra în vigoare în 2019 pentru companiile cotate.

Președintele IASB, domnul Hans Hoogervorst, rezumă: „În 2016 am făcut progrese considerabile în finalizarea elementelor restante în etapa a doua, printre care standardul privind contractele de asigurare și Cadrul general conceptual revizuit. Consiliul și-a finalizat deliberările pe marginea standardului privind contractele de asigurare pe parcursul anului 2016, iar echipa tehnică a realizat teste pe teren pentru a se asigura că standardul viitor este comprehensibil și poate fi aplicat consecvent. Atât standardul privind contractele de asigurare, cât și Cadrul general conceptual vor fi emise pe parcursul anului 2017.”

Puteți vizualiza aici articolul complet publicat de Accounting Today și puteți descărca raportul Fundației IFRS.

Despre Fundația IFRS

Fundația IFRS este un organism independent, privat, non-profit care funcționează în interesul public. Guvernarea și procedurile Fundației sunt menite să garanteze că procesul de normalizare este unul independent de interese particulare, asigurând în același timp responsabilitatea față de părțile interesate din întreaga lume. Misiunea sa este de a elabora, prin intermediul IASB (Consiliul pentru Standarde Internaţionale de Contabilitate – organismul independent de normalizare al Fundației IFRS) Standarde IFRS care aduc transparenţă, responsabilizare și eficiență pe piețele financiare din întreaga lume.

 


 

Noi reglementări europene privind protecția datelor

Așa cum anunța Accountancy Europe în cel mai recent Buletin de știri din această lună, noi reglementări europene privind protecția datelor vor intra în vigoare la 25 mai 2018, reglementări ce se vor aplica tuturor entităților care utilizează informații cu caracter personal, fie că sunt în format electronic, fie în format tipărit.

Profesioniștii contabilii vor fi direct afectați de aceste dispoziții deoarece aceștia colectează, stochează și procesează date cu caracter personal legate de clienți, angajați și subcontractori. Aceste dispoziții referitoare la protecția datelor trebuie să fie luate în serios deoarece amenzile ar putea ajunge la zeci de milioane de Euro.

Pentru a ajuta contabilii să înțeleagă mai bine efectele noii legislații asupra activității lor, Accountancy Europe a elaborat un document de informare care explică modificările legislative și care furnizează exemple despre ceea ce trebuie făcut efectiv în practică: informarea clienților asupra drepturilor lor de protecție a datelor, asigurarea unei securități cibernetice adecvate, o reacție mai bună și mai rapidă în cazuri de încălcare a securității datelor.

Pentru a descărca documentul elaborat de Accountancy Europe, vizitați această pagina


Firmele de contabilitate și securitatea cibernetică

„Acceptarea faptului că securitatea cibernetică este o problemă reală și adoptarea unor procese și proceduri care promovează și susțin securitatea la toate nivelurile unei firme pot face diferența între succesul și eșecul unei afaceri”.

Într-un recent articol publicat de revista online Accountancy Age și promovat de IFAC Knowledge Gateway, Stephen Franklyn, director al Lithium Services și specialist în externalizarea tehnologiilor și asistenței IT, discută despre motivele pentru care firmele de contabilitate trebuie să perceapă securitatea cibernetică drept prioritate pentru activitățile lor zilnice și pentru succesul pe termen lung al afacerii lor, recomandând și câțiva pași pentru protecția datelor și a reputației unei firme.

De ce este securitatea cibernetică importantă pentru orice firmă, în special pentru cele care lucrează cu cifre și cu bani? Orice dispozitiv care poate stabili o legătură cu internetul devine o potențială poartă pentru un atac cibernetic prin care se poate ajunge în interiorul rețelei interne și se pot accesa și compromite date.

Acest lucru înseamnă nu doar o amenințare serioasă pentru o firmă din punct de vedere al costurilor și al logisticii, dar și o afectare a reputației și a încrederii clienților. Printre soluțiile disponibile pentru orice firmă de contabilitate care dorește să își asigure succesul se numără: apelarea la o firmă de specialitate de IT, alinierea la cele mai recente evoluții tehnologice, o atitudine pro-activă și decizii bine informate.

Pentru mai multe informații despre securitatea cibernetică, vă invităm să consultați pagina Accountancy Age.


Studiul Accountancy Europe „Barometru tehnologic”

Accountancy Europe a publicat recent un studiu referitor la ultimele evoluții tehnologice și despre impactul acestora asupra profesiei contabile („Technology Barometer”). Rezultatele studiului se bazează pe răspunsurile primite din partea a 36 de organisme membre din întreaga Europă.

Așa cum indică concluziile studiului „organismele membre au o perspectivă clară și pozitivă asupra viitorului, tehnologia având un rol din ce în ce mai important în activitatea lor. Institutele își exprimă, de asemenea, nevoia ca Accountancy Europe să îi susțină mai mult pentru a fi la zi cu tehnologiile curente”.

Puteți consulta studiul integral pe pagina internet a Accountancy Europe . 

 


 

 

În ziua de  30 martie 2017 la ora 13,00 in Amfiteatrul Inspectoratului Scolar al Jud. Hunedoara din Deva, str. Ghe. Baritiu, nr.2, va avea loc

Adunarea  generală a membrilor Filialei CECCAR Hunedoara   cu următoarea  ordine de zi:

 

  1. Raportul Consiliului filialei privind activitatea desfăşurată în anul trecut; Realizarea programului de activitate pe anul trecut, pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de acte normative sau hotărâri ale organelor superioare ale Corpului; Executia bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul trecut;
  2. Raportul cenzorului asupra gestiunii filialei la 31 decembrie a anului trecut;
  3. Raportul Comisiei de disciplină privind activitatea desfăşurată în anul trecut;
  4. Aprobarea Programului de activitate pe anul in curs;
  5. Aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul in curs;
  6. Aprobarea listei experţilor contabili de onoare şi a contabililor autorizaţi de onoare;
  7. Desemnarea reprezentanţilor la Conferinţa Naţională conform normativelor stabilite;
  8. Aprobarea listei cabinetelor propuse a fi supuse auditului în anul următor
  9. Validarea rezultatelor procesului electoral privind alegerea pentru funcția de  președinte al Consiliului filialei;
  10. Diverse.

 

În cazul neîndeplinirii, la prima convocare, a condițiilor de validitate prevăzute la pct.110 din Regulamentul de organizare și funcționare al CECCAR, republicat, cu modificările și completările ulterioare, următoarea Adunare generală este convocată în aceeași zi, la ora 13,30, în același loc și cu aceeași ordine de zi.

 


 Profesia contabila va cunoaste schimbari semnificative in urmatorii 30 de ani, iar organizatiile profesionale, membrii lor si institutiile cu rol in educare ar trebui sa poata raspunda. Cele trei schimbari – tehnologia digitala si inteligenta in dezvoltare, globalizarea continua a standardelor de raportare si noile forme de reglementare – sunt de asemenea schimbari mahore pentru profesii.


Asociatia Expertilor Contabililor Autorizati (ACCA) a intocmit cercetarea cu titlul: Factorii mobilizatori ai Schimbarii si Abilitatile viitoare, documentare care a explorat aceste schimbari importante si care se vor produce pana in 2025. Continutul materialului intocmit de expertii ACCA poate fi descarcat de pe site-ul 
 IFAC.

 


 

„Trecerea la Cloud” – document de informare publicat de Accountancy Europe

Accountancy Europe a publicat recent un document de informare, Trecerea la Cloud, care examinează ce, de ce și cum se trece la contabilitatea Cloud pentru contabilii care lucrează în cabinetele mici și mijlocii (PMM-uri), analizând atât beneficiile, cât și provocările contabilității Cloud. De asemenea, documentul enumeră cinci pași către Cloud, prezentând în linii generale ce trebuie să aibă în vedere PMM-urile atunci când trec la contabilitatea Cloud astfel încât să rămână relevante pentru clienții lor – majoritatea întreprinderi mici și mijlocii.

Studiul face parte dintr-o serie de documente care își propune să ajute PMM-urile să ofere cea mai eficientă asistență clienților lor IMM-uri care reprezintă 99,8% din întreprinderile din Uniunea Europeană. Documentul „Trecerea la Cloud” este disponibil online pe pagina Accountancy Europe.

 

 


 

CECCAR a incheiat cu CertSign SA o conventie pentru obtinerea de catre membrii Corpului a unor conditii mai bune de achizitie a certificatelor digitale necesare transmiterii in format electronic a situatiilor financiare, declaratiilor, etc...

In acest sens in baza carnetului de expert contabil/contabil autorizat, vizat pe anul in curs membrii Corpului pot achizitiona semnatura electronica la un pret promotional. Costul reinnoirii anuale este de asemeni promotional. Membrii Corpului care detin deja semnatura electronica extinsa si doresc sa o reinnoiasca beneficiaza de inca o reducere de 10%.

Fata de procedura anterioara (cu DigiSign), membrii nu trebuie sa mai depuna la filiala nici o documentatie urmand a se adresa unui reprezentant CertSign din cadrul sucursalelor Grupului BRD Societe Generale de la care vor primi toate informatiile necesare. 

Membrii CECCAR din Filiala Hunedoara se pot adresa in doua locatii:

   a) Deva - Sucursala BRD Groupe Societe Generale (Piata Operei nr.7)

                  Persoana de contact doamna Manaţe  -tel.0254-206782, 

   b) Petrosani - Sucursala BRD Groupe Societe Generale (str. 1 Decembrie 1918, nr.79)

                 Persoana de contact: Silvana Helj -tel.0254-540700, 0254-543235

Date de contact CertSign:

Secretariat:  tel.021-3119901,fax.021-3119905, e-mail: office@certsign.ro

Suport tehnic: tel.031-1011870, e-mail: suport@certsign.ro

Vanzari: tel.031-1011870, fax.021-3119905, e-mail: office@certsign.ro

Sediu: Sos. Oltenitei, nr.107 A, cladirea C1 parter, sector 4, Bucuresti

Nr. Registru Comertului: J40/484/2006

CUI: RO 18288250

Punct inregistrare cereri de certificate: str.Vasile Lascar, nr. 31, sector 2, Bucuresti.           


 

 

 

  

 


            





E-mail:

   © Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, 2009